Administrar


Estadisticas de visitas

GRIP A

grosske | 19 Juliol, 2009 18:44

Les autoritats sanitàries de l'Estat espanyol (incloent-hi les autonòmiques) semblen haver escollit el camí més discret possible en la gestíó de la pandèmia de grip. No sé si la raó és que som un pais eminentment turístic però em sembla una errada important.

Entre generar alarmes innecessàries i procurar fer com si no passàs res hi ha un terme mig on es troba la virtud.

El virus de la grip A és potencialment més mortífer que els seus col.legues, es propaga amb molta rapidesa i és una amenaça molt real per a persones majors i les que tenen malalties cròniques que els fan més vulnerables.

Com a molts d'altres països del món, s'han de fer campanyes informatives generals i amb col.lectius específics sobre els protocols a seguir per a prevenir el contagi i s'ha de vigilar que siguin especialment curosos amb aquests protocols les persones que treballen en contacte amb el públic o que manipulen i/o serveixen aliments: no només pèr evitar ser contagiades sinó també per evitar convertir-se ells mateixos en una font important de nous contagis.

Per molt que qualque autoritat sanitària local sostengui que, com que el virus ja està per tot, no hi ha res a fer, estic segur que això s'acabarà fent . Senzillament, com més tardem en fer-ho, pitjor

Les temperatures i les vacances d'agost ens donen un cert respir. Si el desaprofitam veurem com, més endavant, s'hauran d'aplicar mesures molt més rigoroses com suspensió de classes o d'actes que suposin concentracions importants de gent

Comentaris

  1. Re: GRIP A

    Valoro positivamente que haga este comentario sobre la gripe A, y también me preocupa que muchas personas que leen su blog no hagan ningún comentario sobre este tema.
    Tal vez porque no les interesa ?
    Tal vez porque no se lo creen ?
    O porque piensan que sucede en otro lado ?
    Pues no, el virus ya circula por todas partes, es evidente.
    Si bien es lógico que no tiene que haber pánico, ni producirse alarma social, o como lo quieran llamar, si se nota que las autoridades sanitarias no dan toda la información de la que seguramente disponen.
    Ni aquí, ni en ningún país. Será que siguen las indicaciones de la OMS ?, puede ser.

    Pero, por ejemplo, en Argentina, la población está pagando muy caro la desinformación, el ocultamiento que el gobierno hizo de una situación que era por muchos, conocida.

    El ocultar información por intereses políticos ( por ejemplo, las elecciones ) ha sido tremendo. Es imperdonable.
    Puedo decir con conocimiento de causa que yo sabía lo que estaba sucediendo varias semanas antes porque tengo familiares directos y amigos que son médicos y me contaban la realidad que vivían cada día, y me decían, ya verás que hasta después de las elecciones no dirán nada.
    Efectivamente, por arte de magia, al día siguiente comenzaron a difundir las noticias, de a poco, pero ya más cercanas a la realidad.

    La información es fundamental, para que la gente sea conciente y responsable, y tomen medidas de prevención.
    Dicen que más vale prevenir que curar….
    Las mejores medidas son el autocuidado, aunque la higiene parezca exagerada, nunca está de más, todo lo contrario.
    El autoaislamiento, acudir al médico lo antes posible y que lo mediquen ( a tiempo, claro …!!!).
    Es fundamental que dentro de las primeras 48 hs se medique con el antiviral.
    Además de los niños, las embarazadas, los mayores o las personas con inmunodeficiencias, quienes también corren riesgos son los jóvenes ¡!! Gente joven y sana. Hay muchísimos casos de gente joven.

    La gripe se presenta con gran virulencia y ataca vías respiratorias, se va derechito a los pulmones, y se convierte en neumonía en muy pocas horas. Ya los especialistas dirán si es neumonía viral o bacteriana, pero a partir de ahí, las múltiples complicaciones que en tiempo record matan a los pacientes.

    Esa es la realidad. Y como es algo nuevo, se va aprendiendo sobre la marcha y seguramente que las malas experiencias de otros países servirán para mejorar los protocolos de atención a los pacientes.

    Entre que los gobiernos no quieren alarmar, más la gente que no quiere enterarse,
    Entre que Rumsfeld era directivo de Roche cuando amenazaban otras pandemias,
    Y la indecente cantidad de dinero que están ganando algunos laboratorios que fabrican los antivirales y la futura vacuna que mejor no pensar con quiénes la van a probar, entonces, es lógico que algunos traten el tema con excepticismo y desconfianza.
    Está totalmente justificado.

    Pero, mientras tanto, el virus anda suelto.
    De pronto revivo algunas situaciones: por ejemplo, quién no ha viajado en avión, aunque sea cerca, a Madrid o Barcelona, y el del asiento de atrás tose todo el tiempo sobre su cabeza ? y en un viaje largo de 10 o 14 horas, con el avión repleto ¿??
    Y sin ir tan lejos, la increíble experiencia de tomar por ejemplo el 15, al mediodía, lleno a reventar de sudorosos turistas que hablan a gritos en su idioma, y se les escapan las microgotas de saliva, o tosen , en un ambiente espantosamente cerrado,
    porque como la temperatura afuera es de 38º o 40º , el aire acondicionado no es suficiente y la temperatura adentro es de 50º, pero no se pueden abrir esos ventanucos absurdos y pequeños que ni siquiera permiten que entre un poco de aire y se renueve porque el oxígeno escasea ??
    A que es de terror ¿??? ¡!!
    Y esos pasamanos ya opacos…!!!! 10 horas vive el virus en cualquier elemento…
    Y el dinero ¿? Y las cajeras que constantemente tocan los billetes que pueden transmitir cualquier cosa ….!!! No sería lógico que ya tomaran precauciones??

    Pues no, no hay que alarmar….pero… habría que tomar medidas preventivas….
    Y sería mejor antes que después.

    Salut ¡!!!

    MEC | 22/07/2009, 04:15
  2. Re: GRIP A

    Estic amb tú, un dia o s'altre es prendran mesures mes drástiques, perqué no ara?
    Una recomanació, preniu defenses naturals: jalea real, echinacea..

    D. | 22/07/2009, 11:44
  3. Re: GRIP A

    Estic content que hi hagi persones que comencin a intervenir en aquest debat. La proposta del PP ha estat que a la comissió de gestió de l'epidèmia participàs la Conselleria de... Turisme!!. Està clar on les preocupacions d'algúns. La meva continui essent que s'informi, que s'ajudi a la gent a adoptar les mesures preventives més eficaces i que, quan l'epidèmia acabi hi hagi el menor nombre possible de morts

    grosske | 23/07/2009, 12:13
  4. grip A

    Estic totalment dacord, no pot ser que ens quedem esperant la reacció d'aquesta pandèmia sobre les persones, sense saber la meitat de coses que passen.

    Tira-li, Martí | 23/08/2009, 21:41
  5. grip a

    Us puc dir que una parella molt propera la seva nena de 5 anys ha estat dos dies ingresada i aillada per contraure la GRIP A
    El que van informar els metges és que la grip A junt amb la grip convencional, que és el que li ha passat a la nena, pot fer-ho més virulenta.
    La veritat que ha estat tot plegat tres dies de febre i avui ja li han donat l'alta.
    La meva pregunta és la següent quan s'agreuge més ... quin factor ??? fa que encara sigui més virulenta??? Un tercer vius poder???
    I en cap moment els informatius ens diuen massa res de res. Ni tan sols això tant simple que la suma de la grup concencional i la grip A agreuge els sintomes de la grip!!!

    FALTA MOLTA INFORMACIÓ, no us semblaaaa!!!

    maria.7 | 26/08/2009, 18:20
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS