Administrar


Estadisticas de visitas

PROPOSTA D'EU-EV I PSM PER INSTAURACIO ESTAT REPUBLICA

grosske | 27 Abril, 2006 11:09

S'acaba de veure al Ple municipal.

Punt 1 i 2 (EU-EV i PSM favor, PP contra, PSOE abstenció): 1.- "El Ple de l'Ajujntament de Palma s'identifica plenament amb els valors de la modernitat i la democràcia promoguts per la República. 2.- El Ple de l'Ajuntament de Palma creu necessari avui promoure aquests valors".

Punts 3 i 4 (EU-EV i PSM a favor. PP i PSOE en contra): 3.- "En aquest sentit el Ple de l'Ajuntament de Palma constata que l'exercici de qualsevol funció política de representació, inclós el Cap d'Estat, ha de derivar-se i ser periòdicament controlada per sufragi universal. Per això pensam que el fet que la funció de Cap d'Estat pugui ser exercida per una persona poc digna o capaç però afavorida per la loteria de l'herència resulta profundament inquietant a una democràcia. 4.- Es per això que el Ple de l'Ajuntament de Palma creu necessari una reforma constitucional per instaurar un estat plenament democràtic i republicà

Com ha passat vos ho cont

Comentaris

  1. I en el Congrés?
    MADRID, 27 Abr. (EUROPA PRESS) - El pleno del Congreso de los Diputados aprobó hoy la proposición de ley de IU-ICV por la que se declara 2006 como el Año de la Memoria Histórica, en homenaje y reconocimiento tanto a las víctimas de la guerra civil y del franquismo, como a los impulsores de la Transición democrática. La propuesta, destinada a conmemorar loS aniversarios de la II República y de la Guerra Civil y que ahora pasará a debatirse en el Senado, contó con el respaldo de seis grupos parlamentarios (PSOE, IU-ICV, CiU, PNV, CC y Grupo Mixto), la abstención de ERC -por ver rechazadas sus enmiendas- y el rechazo del PP. Todos los partidos hicieron hincapié durante sus intervenciones en que con la aprobación de la proposición de ley no se pretende "reabrir heridas", salvo el PP, que sostuvo que la iniciativa pretende "utilizar el pasado como arma política". Tramitada de forma directa y en lectura única, y aprobada por 172 votos a favor, 131 en contra y 4 abstenciones, la proposición de ley sobre la declaración de 2006 como Año de la Memoria Histórica salió adelante con la aprobación de dos enmiendas del PSOE y otra de CiU. Esta última añade una nueva Disposición adicional al texto que compromete al Gobierno de José Luis Rodríguez Zapatero a presentar, en el plazo de un mes, el informe sobre las víctimas de la Guerra Civil y el franquismo, que servirá de base para la elaboración de la Ley de Memoria Histórica prometida por el Ejecutivo. La proposición de ley promovida por IU-ICV pide declarar el año 2006 como Año de la Memoria "en homenaje y reconocimiento de todos los hombres y mujeres que fueron víctimas de la Guerra Civil y posteriormente de la represión de la dictadura franquista, así como de quienes, con su esfuerzo en favor de los derechos fundamentales y de las libertades públicas, hicieron posible el régimen democrático instaurado con la Constitución de 1978". La iniciativa, a instancias de las enmiendas del PSOE, añade que "los poderes públicos promoverán y apoyarán la celebración de actos conmemorativos que estimulen la reflexión sobre aquellos hechos y el recuerdo y reconocimiento de la labor de aquellas personas". Además, también estipula que el Gobierno, a través de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, promoverá la emisión de sellos y signos de franqueo conmemorativos, para cuya elaboración se facilitará la participación de la sociedad.
    Joana Maria | 27/04/2006, 13:33
  2. Gràcies
    Gràcies pel despatx d'agència. Es una magnífica notícia. En aquest context s'enten menys que el PSOE no hagi aprovat, com a mínim, els dos primers punts de la nostra proposta
    grosske | 27/04/2006, 16:05
  3. A Artà vam votar el mateix
    A Artà també la vam votar Independents (PSM)i EU-EV,mentre que PP, UM i PSOE van votar en contra de tot, ningú va demanar que es votés per separat. Els arguments els vos podeu imaginar.
    Julen Adrián | 27/04/2006, 22:44
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS