Administrar


Estadisticas de visitas

32 MENTIDES DEL MUNDO I EL PERQUÈ

grosske | 12 Febrer, 2007 18:33

El perquè ho explica avui molt bé en Miquel Payeras al Diari Balears

Com vos he explicat a d’altres posts, l’espectacular campanya desfermada contra mi per El Mundo no és ni serà un fet aïllat. Hi ha i hi haurà d’altres víctimes perquè estam davant la única estrategia que ha trobat el PP per acabar amb la sangria de vots que li estan costant els casos de corrupció

 Perquè jo i no un altre?

Per tres raons: En primer lloc, perquè volen fer passar un missatge realment pervers: alerta amb el que feis: ningú no està protegit dels nostres atacs

En segon lloc, perquè tenc una llarga trajectòria de lluita contra la corrupció i si, fins i tot jo som un pocavergonya, la tesi del PP de “tanmateix això passa a tots els partits” (o, com deia el portaveu del PP, “la corrupción es consustancial a la naturaleza humana”), cobra molta credibilitat 

En tercer lloc, perquè Palma és un dels municipis que més preocupen al PP i saben que carregar-se el Bloc és carregar-se les possibilitats de canvi polític a Palma

Si clicau en Seguéix, al final del post, veureu desmentides, en apretat resum, 32 afirmacions del Mundo dels darrers dies. Les he desmentit d’acord amb la literatura pròpia dels requeriments de rectificació contemplats a la Llei Orgànica sobre el Dret de Rectificació, sense valoracions i atenint-me estrictament als fets (els documents que avalen els desmentits els trobareu dins l’àlbum General a la subcarpeta Casa 2)   

Una nota final: aquest post  i els altres que vagi publicant sobre el mateix tema són el lloc natural per comentar la qüestió que ens ocupa. Atenent a la petició de nombrosos comentaristes, esborraré els comentaris sobre aquest tema que es facin a d’altres posts

Resum de les afirmacions absolutament falses publicades en els darrers dies per El Mundo i de les quals he sol.licitat, a l’ampara de l’article 2 de la L.O. de 26 de març de 1984 sobre el Dret de Rectificació, la publicació de les següents rectificacions:  

PRIMERA RECTIFICACIO

Afirmació núm 1. Edició de 25 gener. En Portada. Titular : « Grosske vive en un CHALE de 680 m2 aunque sólo ha declarado 312. Su CASA en Sencelles es 6 veces mayor que una vivienda media » 

Afirmació núm. 2. Edició de 25 de gener. Pàgina 10. Titular : « Grosske vive en un CHALE con piscina de 680 m2 y sólo ha escriturado oficialmente menos de la mitad : 312 m2 » 

Afirmació núm. 3. Edició de 25 de gener. Pàgina 10. « A ambos lados de la residencia de los Grosske  y adosadas a ella se levantan una serie de EDIFICACIONES que conforman el total de los 680 m2 con los que se han topado los técnicos de la Oficina del Catastro » 

Afirmació núm 4. Edició de 25 de gener. Pàgina 11. Titular. « El CHALE de Grosske está en suelo rústico y es seis veces mayor que una vivienda media » 

Afirmació núm.5. Edició de 25 de gener. Pàgina 11. sota el titular de « El Mundo Opina. Investigación Oficial ya ». « Eberhard Grosske tiene escriturado en el Registro de la Propiedad una casa rural de 312 metros cuando en realidad lo que adquirió en 2005 fue una EDIFICACION de 680 metros cuadrados con ciertas pretensiones » 

Afirmació núm. 6. Edició de 26 de gener. Pàgina 10  : « A ambos lados de la residencia de los Grosske y adosadas a ella se levantan una serie de EDIFICACIONES que conforman el total de 680 metros cuadrados con los que se han topado los técnicos de la Oficina del Catastro » 

Afirmació núm.7. Edició de 27 de gener. Pàgina 12 :  « A ambos lados de la residencia de los Grosske y adosadas a ella se levantan una serie de EDIFICACIONES que conforman el total de 680 metros cuadrados con los que se han topado los técnicos de la Oficina del Catastro » 

Totes aquestes afirmacions són absolutament falses. Ni l’habitatge (casa o xalet) ni el conjunt de les edificacions existents al meu domicili medeixen 680 m2. 

Sobre la superfície de l’HABITATGE (CASA O CHALÉ)  hi ha una certificació d’un arquitecte contractat pels anteriors propietaris de la casa de desembre de 2004 que la sitúa en 312,68 m2); la medició de l’arquitecte municipal de maig de 2005  la sitúa en una quantitat lleugerament inferior i el Registre Cadastral en una quantitat lleugerament superior. En qualsevol cas, cap de les esmentades medicions ni tan sols s’aproxima als  680 m2 invocats reiteradament per El Mundo 

Fins i tot si consideram el concepte més ample d’EDIFICACIONS – que incluiria l’habitatge i uns antics magatzems agrícoles de 90 m2 aproximadament – la suma d’una i altra superfície seria només lleugerament superior a la meitat dels repetits 680 m2    

SEGONA RECTIFICACIO 

Afirmació núm.8. Edició de 25 de gener pág 11. Sota el Titular « El Mundo Opina. Investigación oficial ya » : « El chalé está edificado en suelo rústico y las obras de ampliación se han realizado en una parcela que teóricamente no reúne la superficie mínima, dos cuarteradas, para edificar en un suelo calificado como rústico. El líder rojiverde debe explicar ante la opinión pública los pasos que ha seguido para CONVERTIR SU VIVIENDA de Sencelles en un inmueble seis veces mayor que la vivienda media » 

Aquesta afirmació és absolutament falsa donat que, d’ençà que som propietari no s’ha realitzat cap obra d’ampliació de l’habitatge  

TERCERA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 9. Edició de 27 de gener . Pàg.12 : « El chalé se construyó en la década de los setenta cuando tanto la normativa del Govern como la del propio Ayuntamiento fijaban en una cuarterada (7.103 metros cuadrados) la superficie mínima para para edificar en suelo rústico… la parcela sólo mide 6.458 metros cuadrados » 

Aquesta afirmació és absolutament falsa. En la dècada dels 70, el Govern no existia i la normativa per a la construcció en sòl rústic depenia del Plan Provincial de Ordenación de las Islas Baleares, el qual tenia criteris molt permisius quant a la construcció en sòl rústic.

Quant a la superfície de la parcel.la existeix una certificació del Cadastre de 1980 que li atribueix 7137 m2. La darrera medició, inclusa a un informe del Gerent del Cadastre de 1er de fevrer de 2007, és de 7118 m2  

QUARTA RECTIFICACIO 

Afirmació núm.  10 . Edició de 27 de gener. Pàgina 12 : « Así Grosske debía saber que adquiría un chalé ilegal que era ilegalizable y que sobre el mismo se habían realizado también ilegalmente obras de ampliación » 

Aquesta afirmació és absolutament falsa. Les úniques referències que jo tenia sobre la legalitat de la casa abans de comprar-la eren les següents : Un certificat  del Secretari de l’Ajuntament, sol.licitada per mí mateix, on s’afirma que la casa mai no havia estat objecte de cap expedient d’infracció urbanística i el resultat d’una inspecció de l’arquitecte municipal el maig del 2005 – realitzada a instàncies meves -  on s’acredita que no hi havia cap motiu per obrir un expedient d’infracció urbanística   

CINQUENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm. 11. Edició de 30 de gener . Pàgina 12. Titular : « Hacienda dice que el chalé de Grosske ha crecido de 132 a 680 m2 en dos años y el sostiene que sólo mide 312 » Aquesta afirmació és absolutament falsa . Ni « Hacienda » ni la Gerència del Cadastre han efectuat cap declaració pública ni comunicat ni han realitzat cap acte administratiu que confirmi allò afirmat al titular  

SISENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm.12. Edició de 30 de gener. Pàgina 12, sota el titular « El Mundo Opina. Embarra las evidencias » : « Ahora resulta que según Grosske los almacenes agrícolas anexos a su casa de Sencelles « ni son vivienda ni tienen efectos urbanísticos ni catastrales ni económicos », lo cual no se sustenta habida cuenta de que la propia Oficina del Catastro sí los computa como tales por razones obvias ». 

Aquesta afirmació és absolutament falsa. Deixant de banda que la cita entrecomillada del meu bloc personal no és correcte, els magatzems agrícoles  no són considerats pel Registre del Cadastre com a habitatge sinó exactament com això : « almacén »  

SETENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm. 13. Edició de 26 de gener. Titular en portada : « Hacienda ‘pilla’ a Grosske : su CHALE tiene 680 m2 y no los 312 que el declaró » 

Aquesta afirmació és absolutament falsa.  Els 312 m2 d’habitatge no es corresponen amb cap declaració davant Hisenda sinó a la inscripció en el Registre de la Propietat de la mateixa i, com s’ha expressat més adalt, coincideixen amb els expressats a la certificació de l’arquitecte aportada pels venedors. D’altra banda, és impossible que Hisenda m’hagi « pillado » perquè som jo mateix qui, sense tenir obligació legal de fer-ho, he instat revisió cadastral de la finca.  

VUITENA  RECTIFICACIO 

Afirmació núm 14. Edició de 27 de gener. Pàg. 12 sota el titular « El Mundo opina. Su propia medicina » : « Años atrás el edil de EU en Palma, Joan Font, no tuvo más remedio que dimitir de su cargo al descubrirse que habitaba en una vivienda ilegal en suelo rústico en Marratxí. El máximo responsable entonces del partido en el que militaba Font, Eberhard Grosske, le instó a que abandonara el cargo en el Ayuntamiento de Palma » 

Aquesta afirmació és absolutament falsa. El Sr. Joan Font, habitaba, i habita, a una casa en sòl urbà perfectament legal. Quan es va saber que, abans de ser regidor, va realitzar obres de reforma a ca seva que excedien allò autoritzar a la llicència (obres posteriorment legalitzades), EU va examinar el cas i va concloure que NO hi havia motiu suficient per sol.licitar la seva dimissió   

NOVENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 15. Edició de 1er de febrer de 2007. pág  8 : «El candidato del Bloc al Ayuntamiento de Palma no fue capaz ayer de demostrar ante los numerosos informadores congregados la legalidad de su vivienda en suelo rústico. La parcela propiedad de Grosske no tiene la superficie suficiente para alojar la vivienda de marras. Se ponga como se ponga 

Afirmació núm.16. Edició de 2 de febrer de 2007. pàg. 7: "La vivienda de Grosske está ubicada en una parcela rústica de 6458 metros cuadrados en la que según la normativa urbanística no podia edificarse ninguna vivienda" 

Aquestes afirmacions són absolutament falses. Segons informe del Cadastre de 1er de febrer de 2007 la parcel.la té 7118 m2 de superfície, superfície sobrada per construir en sòl rústic amb la normativa vigent els anys 70, data d'ampliació de l'antiga casa de pagés  

DESENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 17. Edició de 3 de febrer. En titular : « Grosske 'engañó a la inmobiliaria para no pagar la comisión de 18.000 € al comprar su chalé" 

Aquesta afirmació és absolutament falsa . Com és habitual entre els que aspiren a comprar un inmoble, mai no vaig contractar els serveis d'una agència inmobiliària per a la compra de la meva casa ni vaig adquirir mai el compromís de pagar cap tipus de comisió quan es formalitzés l'operació . Per tant, és impossible que pogués enganar a cap agència furtant-li el cobrament de 18.000 euros                          

ONZENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 18. Edició de 7 de febrer. En portada i en  titular : «Grosske paga el IBI por 132 m2 cuando él habla de 312 m2 y el Catastro de 680. Abona el impuesto como si su casa ilegal midiera menos de la mitad de lo que él mismo declaró y la quinta parte de lo que midió Hacienda” 

Afirmació núm. 19. Edició de 7 de Febrer pàg. 10: “El IBI se deduce en función de las dimensiones de la vivienda que previamente ha calculado el Catastro . Sin embargo, Grosske paga religiosamente su contribución como si su casa midiera cinco veces menos de lo que realmente mide” 

Afirmació núm 20. Edició de 7 de Febrer pàg 10: “Este periódico reproduce de nuevo los documentos que prueban de manera inapelable que el complejo que habita el líder de izquierdas tiene las medidas que apuntó la información de este diario. Esto es, casi 700 metros cuadrados construidos. El informe elaborado por los técnicos del Ministerio de Hacienda explica que el complejo está dividido en cuatro partes diferenciadas destinadas todas ellas a “vivienda”. La principal cuenta con unas dimensiones de 209 metros cuadrados  y a ella le suman tres de 132, 193 y 40 metros cuadrados” 

Afirmació núm.21.  Edició de 7 de Febrer, pàg. 11: “… la Oficina del Catastro ha certificado que la vivienda mide exactamente 680 metros cuadrados”. 

Aquesta afirmacions són absolutament falses .Hisenda no ha afirmat mai que la meva casa medís 680 m2, ni tan sols en el document reproduit per El Mundo, corresponent a la “Oficina virtual del Catastro” 

D’altra banda, aquest document no és, com afirma el diari, una prova inapel.lable de les dimensions de la meva propietat i va ser rectificat amb posterioritat. De fet, dia 1er de Febrer, sis dies abans de la publicació del diari,  les dades  cadastrals de la meva propietat contemplaven 355 m2 d’habitatge, 193 m2 de superficie pavimentada, 82 m2 de magatzem i 24 m2 de piscina. 

DOTZENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 22.

Edició de 7 de Febrer pàg.11, Subtitular: “Pidió una revisión catastral pero se ‘olvidó’ de pagar la diferencia” 

Afirmació núm.23. Edició de 7 de Febrer pàg 11 “…el edil de Cort no alertó en ningún momento al Consistorio de Sencelles de que estaba pagando de menos” 

Afirmació núm 24. Edició de 8 de Febrer pàg 10. En subtitular: “El cabecilla del Bloc admite que abona el Impuesto de Bienes Inmuebles por 132 m2 de chalé cuando el catastro le obliga a responder por 680 m2” 

Aquestes afirmacions són absolutament falses. La sol.licitud de revisió de les dades cadastrals la vaig fer dia 4 de maig del 2005 – un dia després d’haver comprat la casa - precisament  a través de l’Ajuntament de Sencelles.

Per tant, de cap manera es pot afirmar que jo vaig intentar ocultar a l’Ajuntament la situació de la meva propietat. Igualment, no és cert que hagi “oblidat” pagar la diferència entre allò que fins ara ha pagat la finca en concepte d’IBI i allò que es derivarà de la revisió cadastral per mí sol.licitada. Aquesta diferència la determinarà l’Ajuntament quan culminin els tràmits administratius pertinents i jo no tenc possibilitat material d’avançar el resultat dels mateixos  

 TRETZENA RECTIFICACIO

 Afirmació núm 25. Edició de 9 de Febrer. Titular En portada: “El ala este del chalé de Grosske es una nave agrícola convertida en vivienda” Afirmació núm. 26  Edició de 9 de Febrer pàg.10, Subtitular: “El líder del Bloc engorda su chalé con unas antiguas dependencias agrícolas hechas sin licencia”

 Afirmació núm. 27. Edició de 9 de Febrer pàg.10, Subtitular: “Los celadores del Ayuntamiento ya han certificado que allí sólo se pueden custodiar vehículos y utensilios agrarios” 

Aquestes afirmacions són absolutament falses. Sobre el segment de l’edifici que el diari descriu com a “ala este” i que apareix fotografiat a la mateixa pàgina no només no existeix cap certificat dels zeladors municipals que determini que allà només es poden custodiar vehicles i utensilis agraris sinó que s’el considera explícitament  com a habitatge als següents documents: a)   Certificat d’un arquitecte contractat pels antics propietaris l’any 2004b)    Informe de l’arquitecte municipal de Sencelles, instat per mí mateix, del mes de maig del 2005c)    Registre del Cadastre

QUATORZENA RECTIFICACIO 

Afirmació núm 28. Edició de 10 de Febrer. Titular En portada: “Grosske convierte su gallinero en un edificio con forma de vivienda” 

Afirmació núm 29. Edició de 10 de Febrer. Subtitular en portada: “ El líder de EU/Els Verds” reforma el ala oeste de su chalé en Sencelles dando apariencia de vivienda al gallinero ilegal” 

Afirmació núm 30. Edició de 10 de Febrer. En portada: “ Después de las obras acometidas por el líder del Bloc durante los últimos tiempos los antiguos corrales adoptan ahora la apariencia de varios apartamentos” 

Afirmació núm 31. Edició de 10 de Febrer. Pàg 10. : “El líder de ezquerra Unida- Els Verds (EU-EV) amplía de esta manera la superficie habitable de su chalé” 

Afirmació núm 32. Edició de 10 de Febrer. Pág.10: “ Grosske se ha saltado de nuevo la ley al convertir en viviendas unas edificaciones destinadas a uso agrícola”  

Aquestes afirmacions són absolutament falses. L’edificació referida per El Mundo és descrita com a magatzems tant a l’informe de l’arquitecte municipal de Sencelles del 2005 com al Registre del Cadastre. Les obres que he realitzat no canvien ni l’estructura ni el volum, ni la distribució interna,  ni la naturalesa de l’edificació i s’han limitat -. d’acord amb la llicència concedida per l’Ajuntament - a posar teula sobre la uralita, arreglar les finestres, arreglar l’enratjolat  i pintar. Per tant, de cap manera es pot afirmar que això hagi suposat convertir un galliner en un edifici en forma de vivenda ni, molt manco, en una part més de l’habitatge   

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS