Administrar


Estadisticas de visitas

NOVEMBRE 2006 PLE DE L'AJUNTAMENT ON LINE

grosske | 30 Novembre, 2006 08:59

10 h

Començam constituïts com a "jurat" de les medalles d'or de la ciutat.

Es proposa concedir-la al Patronat Obrer amb motiu del seu centenari, a petició pròpia. Votarem a favor perquè ens sembla una proposta justa i assenyada.

No obstant això, acab d'intervenir per manifestar la meva protesta pel boicot de la majoria a la concessió de la medalla d'or a la Federació d'Associació de Veïnats, també a petició pròpia, amb motiu del seu XXV aniversari. No reconèixer el paper històric que ha jugat el moviment veïnal en la democràcia ciutadana, el foment de la participació i la millora de les condicions de vida dels barris és una prova lamentable del miserable sectarisme polític que caracteritza la batllessa i el seu equip.

11,10 h

Comencen a intervenir els tammborers de la sala acomiadats. Màxima expectació mediàtica i tensió en el Ple

Enfrontaments entre la claque pepera (dic claque perquè molts són assessors que cobren de l'Ajuntament) i membres de la Plataforma Salvem La Real

Inusitat: els tamborers deixen d'intervenir i es posen a tocar la Balanguera enmig del plenari. Crits de Visca la terra i visca La Real. Sens dubta, és la foto de demà

Intervenim els portaveus de l'oposició. He posat de relleu, mira per on, el mateix que deia al punt anterior: el sectarisme patològic de la Sra. Cirer. Acomiadar treballadors municipals per opinions  polítiques o comportamernts polítics duits a terme a l'àmbit privat ens duu directament al franquisme. I hi ha precedents: la sol.licitud de la filiació dels policies locals que es varen manifestar contra Cirer davant els prínceps amb la intenció confesa d'obrir-lis expedient disciplinari.

Cirer té fluixos els perns de les seves conviccions democràtiques

Duran (PP) intervé dient que els tamborers escapen al control de l'equip de govern, que ells no en saben res però que "donen suport" a la decisió dels funcionaris.

Li dic de tot: dic que la seva posició és antidemocràtica perquè defensen represàlies laborals per raons d'opiníó, dic que té mala consciència perquè manté l'errada però sense argumentar-la, que és covard perquè s'escuden en els funcionaris quan és una decisió política i que és ridícula perquè és absurd dir que el govern municipal no controla el que es fa amb els tamborers... quines coses no controlen tampoc: l'urbanisme?

El PP vota en contra de la proposta d'EU-EV i PSM de readmisió

12,15 h

Es veu la proposta del PSM i EU-EV relativa a la façana marítima. El projecte de façana ha estat objecte de continues modificacions que l'han convertit en un vertader naufragi: el recinte firal ha desaparegut i no se sap on ha d'anar a parar; el palau de concressos té problemes d'execució, la mobilitat no està resolta, els comerciants estan en contra de la zona comercial prevista, els veïnats del polígon de llevant i de les veles també estan en contra i l'enfrontament amb el Consell ha arribat fins a l'amenaça d'interposar denúncies penals (Rodrigo de Santos dixit en el dia d'ahir)

Demanam que es repensi un projecte que ja no és un projecte, és un naufragi

Rodrigo de Santosdiu que la façana va bien i aconsegueix, crec, el titular principal dels diaris de demà: diu que ahir vespre, després de la roda de premsa on en de Santos va amenaçar amb accions legals contra el Consell, na Munar li va dir: "me han dicho que esta mañana has sido muy malo con nosotros; ten cuidado, porque yo soy muy peligrosa".. els llops es mosseguen entre ells

13,10 h.

 Es veu una proposta del PSOE sobre la restitució del pont del tren. La Plataforma del Parc de les Vies denuncià fa dies que s'estava fent un nyarro sense qualitat ni fidelitat respecte al pont enderrocat.

De Santos reconeix que el que fa la Conselleria d'Obres Públiques és una chapuza y s'ha compromés personalment en supervisar el tema. També reconeix que el pont va ser destrossat... D'ENÇA QUE NO HA DE REPETIR A LES LLISTES A DE SANTOS SE LI HA AMOLLAT LA LLENGUA

No oibstant això, no voten a favor de la proposta del PSOE. Antes muerto que donant la raó a l'oposició

14,20

S'han vist un munt de temes concrets (que no vol dir pocs importants)

Perquè us faceu una idea de com van aquestes coses, vos en contaré un:

Antoini Esteva acaba de presentar una proposta per arreglar unes aturades de l'EMT realment perilloses al Camí Nou de Son Cladera.

Diu en Gijón que sí, que no estan en condicions però que, com que ja ho tenen en compta, votaran que no.

14,55 h

Després que el PP rebutji una proposta del PSOE per llevar unes antenes de telefonia mòbil a S'Indioteria, aturam per dinar

17,50 H

Fa vint minuts que ha recomençat el plenari. Ja no hi ha públic però sí en Joan Carles Palos, Pep Capó i una periodista d'Efe. La raó és la proposta sobre les "Torres den Grande" que duim EU-EV i PSM

Fa vint minuts que ha recomençat el plenari. Ja no hi ha públic però sí en Joan Carles Palos, Pep Capó i una periodista d'Efe. La raó és la proposta sobre les "Torres den Grande" que duim EU-EV i PSM

La proposta diu:

1.- No als projectes presentats pel Mallorca

2.- Desenvolupar a Son Moix les previsions del PGOU i del Pla d'Equipaments Esportius

3.- Estudiar fòrmules per incrementar la rendabilitat social de la zona de Son Moix però sense renunciar mai a la propietat de l'estadi ni dels terrenys

El PP planteja una alternativa plena de trampes: el rebuig desapareix, es fa una comissió tècnica per estudiar les propostes i es deixa la porta oberta a la modificació del PGOU, preferentment a Son Moix (es a dir, deixant la porta oberta a actuacions a d'altres indrets). En canvi, accepten el punt tercer

El PSOE es manifesta en contra dels projectes però proposa deixar el tema damunt la taula i cercar una proposta de consens. De tota manera diu que "si ens obliguen a votar", votaran a favor de la proposta del Bloc i així mateix queda obert a seure's amb el PP i cercar acords

EU-EV i PSM mantenim la proposta

... PSOE i PP forcen que la nostra proposta quedi sobre la taula i no es voti res i que, durant el proper mes, es cerqui una fòrmula consensuada

Crec que el PSOE ha comés una errada important i a un moment on n'Aina Calvo ha dit que no i na Cirer ha dit que si el PSOE deia que no no es farien les torrres, deixar el tema en stand by un mes a la recerca de consens és donar-li un important baló d'oxígen al projecte de Grande.

Es igual, al final tots ens retratarem d'aquí un mes i els electors ens retrataram dia 27 de maig

17,40 h

Hem vista la proposta d'EU-EV sobre les Torres del Temple. Resum: dos anys d'obres il.legals a un bé catalogat davant la negligència municipal i del Consell. La renyada al govern municipal no ha colat, òbviament, però, com a mínim, el PP accepta una cosa que sembla mentida que estigués contemplada a un conveni entre l'Ajuntament i el Sr. Palazuelo: que fós aquest promotor qui efectuàs noves obres al Temple per adaptar-lo al seu eventual ús com a equipament. El colmo!

18,10 h Compareixença del Sr. Sierra sobre la necessitat de demanar o no autorització al Ple per exercir la seva activitat empresarial com a representant de futbolistes professionals

Ho va destapar El Mundo fa unes setmanes. El Sr. Sierra va crear una empresa Soccer Mallorca consulting dedicada "a la explotación de centros deportivos, organización  de todo tipo de eventos y espectáculos deportivos y asesoramiento en la gestión de centros, instalaciones y clibs deportivos"

Va obrir una web oferint-se com a representant de futbolistes professionals i prometent atenció continuada als seus representats i on, per cert, donava com a mòbil el de l'Ajuntament

Va firmar contractes on preveia el cobrament del 10% de la "venda" dels futbolistes que representa i ha intervengut  - així hi ha reconegut - en les negociacions de l'eventual tra`pàs de n'Arango al Betis.

No obstant això nega que la seva activitat sigui remunerada i que ho fa per afició.

Proposam que es demani un informe al Secretari i es neguen.

Ha estar només una compareixença. Veurem que feim amb aquest tema

18,45 h

Entram en el torn de preguntes.

El PSM en presenta una d'urgència relativa a la connexió d'una empresa contratista de l'Institut Municipal de l'Esport , "Consultors Esportius de Balears S.L." , amb una empresa lligada a l'Operació Vora Mar d'Andratx: Prollamp Ponent SL" (comparteixen seu social i administrador: Jorge Fuster Rosselló). Rafa Duran diu que no passa res però hi haurà que mirar amb lupa el contracte de l'IME amb aquesta empresa

Si no hi ha res de nou aquí deix la "transmissió"

I recordau:

Y para cenar, qué hay?

La Ponderosa, qué guay! 

o

 

 

AVUI, A LES 10, PLE ON LINE

grosske | 30 Novembre, 2006 07:00

Les Torres den Grande, la façana marítima, els tamborers de la Sala, la suposada dedicació exclussiva den José Manuel Sierra (compatible, segons ell, amb la representació de jugadors de fútbol), el preu de l'aigua i les medalles d'or de la ciutat (pol.lèmiques, com sempre) són algunes de les coses que es tractaran al Ple municipal d'avui.

"Sopilcados la Ponderosa. Su sopa, la más sabrosa" tornarà a patronitzar la retransmissió on line del Ple a través d'aquest bloc.

Estau atents a les pantalles 

QUI ES QUEDA LA PASTA?

grosske | 29 Novembre, 2006 13:28

 

Si clicau aquí veureu l'Esquesta de Condicions de Vida que va publicar l'INE en el dia d'ahir.

Esgarrifa pensar que el 19,8% de la població està per sota del llindar de la pobresa i que la cosa és selectiva: les dones i les persones majors són més pobres. Així que si ets una dona de més de 65 anys el percentatge de possibilitats de ser pobre és del 31,6%.

Balears, paradís econòmic i mirall on es mira Europa - segons el Sr. Matas - és la Comunitat autònoma número 12 quant a ingressos per llar. Tenint en compta que els preus són clarament superiors que a la Prenínsula, resulta evident que tot aquest torrent de benestar no ens arriba als illencs d'a peu. Qui s'el queda?

RAJOY MENTEIX SOBRE LA CORRUPCIO A BALEARS

grosske | 28 Novembre, 2006 11:27

"Si alguien en este partido comete una actividad delictiva yo le digo que se va inmediatamente a la calle, inmediatamente  y sin ningún tipo de miramientos, a la calle"

Precioses declaracions les de Mariano Rajoy a l'agència Efe després d'esclatar el "cas Andratx".

No obstant això, oblida que:

En Gabriel Cañellas i en José Antonio Berastain tenen una sentència ferma per accepar un suvorn en el cas túnel de Sóller i ningú no els ha tret del partit.

En Guillem Vidal té sentència ferma per prevaricació en la seva condició de batle de Marratxí i ningú no l'ha tret del partit

En Jaume Font té una sentència per delicte electoral i després fou senador i actualment és conseller

Com n'Hidalgo, hi ha una dotzena més de batles del PP imputats en casos de corrupció (veure Folletó d'A.EU-EV sobre la corrupció.doc)i el PP no fa res

Fa més d'un any que es saben les mangarrufes de n'Hidalgo, fa mesos que s'ha obert un procediment judicial de gran calat i la única reacció del PP fou donar-li suport com a candidat a batle el 2007. Avui mateix n'Hidalgo no és més culpable que fa quinze dies. Senzillament, en Matas ha deixat de donar-li suport perquè la detenció ha provocat un efecte mediàtic insoportable a 6 mesos de les eleccions

Per tant, Sr. Rajoy, menos lobos amb les seves declaracions que aquí ens coneixem tots

OPERACIO MALAYA A MALLORCA

grosske | 27 Novembre, 2006 11:32

En aquests moments bullen les redaccions dels diaris. Ha estat detingut el batle d'Andratx, Eugenio Hidalgo, el Director General d'Ordenació del Territori. Jaume Massot i un funcionari de l'Ajuntament d'Andratx. No es descarten més detencions.

En Jaume Matas acaba de cessar el seu Director General iha declarat que "ara allò més important és que Andratx recuperi l'esperança" QUINA BARRA!!!!.

Es el propi Matas - quan l'escàndol ja havia esclatat - qui ha aficat a Hidalgo i tota la seva tropa dins el PP, el que l'ha aúpat per ser candidat el 2007 i el que no havolgut cessar el seu Director General quan ja es sabia que estava implicat en els assumptes "subiudice"

En Matas ha tornat fer bó allò que jo he dit més d'una vegada "aquí no dimiteix ningú si no se l'enduu la Guàrdia Civil".

A continuació pas a reproduir la part corresponent a Andrat d'un dossier realitzat fa uns mesos per A.EU-EV sobre corrupció:

"Eugenio Hidalgo, fitxat pel PP procedent d’un altre partit, deu ser el batle que més casos d’irregularitats urbanístiques acumula. Aquí van alguns d’aquests casos. El juny de 2006, concedeix unes llicències tan grollerament il·legals (setze edificis residencials plurifamiliars en sòl rústic protegit, a la zona de Montport, al Port d’Andratx) que la Comissió Insular d’Urbanisme hi posa un recurs, i el fiscal de delictes ambientals i urbanístics posa una denúncia davant el jutge. Poc després, el mateix fiscal torna a denunciar Hidalgo per una llicència per fer-se ell mateix una casa en sòl rústic i fer-la passar per una reforma d’un magatzem, un projecte informat favorablement per un tècnic municipal que avui és Director General d’Ordenació del Territori (el llop que cuida de les ovelles). Hidalgo té moltes altres denúncies per iregularitats: una, per auto-concedir-se (concedir a una empresa de la qual ell soci i administrador) una llicència per a un edifici de 15 metres d’alçada allà on només són possibles edificis unifamiliars".

POLITICA, VIDEOS I BARRUTS

grosske | 27 Novembre, 2006 08:09

Aquí vos deix un notícia de El Mundo digital amb un demoledor video del PSOE sobre la treva d'ETA del 98.

Aquí no hi ha trucs baratos ni imatges de violència... a l'estranger; aquí és n'Aznar en viu i en directe dient el contrari del que diuen ara i dient el mateix que ara diu  el partit socialista.

Tres reflexions:

1.- Què difícil és que un polític - o un partit - resisteixi l'examen de l'hemeroteca

2.- Què fràgil és la memòria dels ciutadans!, perquè només així s'expliquen aquests exercicis de cinisme

3.- Què interessant i quin potencial té això de les noves tecnologies aplicades a la política. Una vegada més es confirma que una imatge val molt molt més que mil paraules

DE LA VIDA, LA MUERTE Y EL FOIEGRAS

grosske | 25 Novembre, 2006 19:58

gabriel | 24/11/2006, 12:58

ho sento, grosske. avui no estic d'acord amb tu. em sap greu la demagògia. on es el límit?. hem de posar a jacuzzi al soll per poder menjar sobrassada amb la connciència tranquila?, hem de deixar de pescar "a la fluixa"?, hem de deixar d'empeltar els fruiters?....

Gabriel me ha escrito este amable comentario a mi anterior post sobre el foiegras. Expresa una línea argumental frecuente en la polémica con vegetarianos que explican su dieta en base a  razones éticas o con aquéllos, como es mi caso, que abominamos de los maltratos asociados a la ganadería industrial.

"Las lechugas también están vivas" es un clásico que, curiosamente,  gabriel no trae a colación. En cambio, hace gala de bastante imaginación al evocar la posible instalación de jacuzzis en las cochineras o al trazar un paralelismo entre la hipertrofia de los hígados de las ocas y los injertos en los frutales

Imaginación de Gabriel aparte, debo decir con claridad que esta línea argumental es correcta: las lechugas están, efectivamente, vivas y la vida animal de nuestro planeta se ha desarrollado sobre la base de parasitar o destruir otras formas de vida

La naturaleza es así y lo de la ley de la selva (la ley del más fuerte) es una verdad como un templo.

Sin embargo, no es menos cierto que los seres humanos hemos desarrollado valores y comportamientos que, precisamente, se caracterizan por trasgredir la ley de la selva o, para ser más exactos, por superar nuestros esquemas instintivos.

Al transgredirla en un sentido negativo hemos inventado  la crueldad, la envidia o el rencor; al transgredirla en un sentido positivo hemos inventado el amor, la cooperación o la compasión.

Esta transgresión tiene un carácter limitado. No podemos alterar nuestro carácter esencial de animales que, necesariamente, han de vivir a costa de otros seres vivos. Por éso son hábiles quiénes nos recuerdan que, en último extremo, las lechugas también son "respetables"

Pero la imposibilidad de ser consecuentes hasta el extremo con nuestras"fantasías civilizatorias", el carácter controvertido, indefinido o contradictorio de las mismas no me parece argumento suficiente para prescindir totalmente de ellas.

No lo puedo argumentar deductivamente, no lo puedo defender como una ley indiscutible, no lo puedo llevar, quizás, a sus últimas consecuencias, pero yo prefiriría vivir en un mundo donde no se maltratara inútilmente a los animales por la misma razón que me gustaría vivir en un mundo donde no se robara ni se matara ni se abusara del más débil ni se deteriorara el medio natural.

Por lo tanto, lo siento, pero, si por mi fuera, ni corridas de toros ni foiegras

JORNADES SOBRE ESPECULACIO I CORRUPCIO URBANISTIQUES

grosske | 24 Novembre, 2006 22:49

Avui he anat a Madrid a aquestes jornades que ha orgaitzat el grup parlamentari d'IU-ICV.

Els ponents han posat damunt la taula algunes dades per analitzar:

1.- Espanya ha ENCAPÇALAT aquests darrers anys el boom urbanístic que han conegut diversos països del Nord. Hem arribat a construir més habitatges que França, Alemanya i Gran Bretanya plegats

2.- Aquest boom no ha respost a cap lògica urbanística ni ha anat a cobrir les necessitats d'habitatges asequibles (de fet, molts dels habitatges han estat segones residències, apartaments a la costa,  adosats, etc.). Ha estat el fruit d'un moviment del capital financer que, a un moment de crisi bursàtil (fa cinc anys aproximadament) es refugià en el sector immobiliari

3.- En relació amb el punt anterior, Espanya està A LA CUA dels habitatges socials (només un 1% del mercat immobiliari)

4.- La fúria constructora no ha anat acompanyada d'una devallada de preus; al contrari, el 2003 Espanya fou el país dels 15 de la UE on més pujà el preu de l'habitatge: un 17%!!

5.- La llei del sòl de Cascos de l'any 98 ha afavorit clarament els interessos dels especuladors i ha dificultat l'aprofitamernt públic de les plusvàlues generades per l'acció urbanística.

6.- Intervenció d'un representant del GESTHA, col.lectiu de tècnics del Ministeri d'Hisenda, "con una agencia tributaria de juguete no podemos combatir una economía sumergida que se sitúa en el 20%, la más elevada de la UE"

7... I última. Memòria Fiscal del 2006: Els delictes urbanístics, contra el patrimoni i el medi ambient pujaren un 6,7% el 2004 i un  62,6%!! el 2005

 Són o no són dades per meditar?

 

MALEIT FOIEGRAS

grosske | 23 Novembre, 2006 17:41

Aina Díaz m'envia aquest powerpoint (una mica pesat d'informació),  FoieGras.ppt , sobre l'elaboració del foiegras.

Admetem que hi hagi un 50% d'exigeració; així i tot, és per no tornar consumir foiegras en la vida.

Hem aprovat una Declaració Universal sobre el respecte als ònimals, tenim lleis i reglaments al respecte tant a nivell estatal com autonàmic com municipal però, tanmateix, la normativa està plena de forats.

Els més importants són les festes amb una tradició superior als cent anys (forat pel qual es colen, entre d'altres, les curses de toros) i també la no prohibició dels maltractes en el marc de la ramaderia industrial.

El tracte als animals, com la relació amb la naturalesa en general, no és cap folclorada ni res alié a la política:  és un bon indicatiu de com van realment els nostres valors col.lectius

Nota: he escrit un altre post sobre el tema. Feis allà els vostres comentaris

ELS JUTGES M'ENVIEN A FISCALIA PEL TEMA DE SON BANYA

grosske | 22 Novembre, 2006 18:27

Ho acaba de penjar a la portada mallorcadiario.com. Per tant, sembla ser que he afegit una cinquena denúncia a les quatre de les quals vos parlava a un post recent.

No sé perquè però em fa l'efecte que, en contra del seu costum, la Fiscalia no arxivarà aquesta denúncia i que, per tant, l'assumpte durà coa.

En els tres posts que he publicat darrerament sobre el tema de Son Banya i, en concret, al que podeu llegir clicant aquí, he explicat clarament la meva posició. A mí m'ha irritat profundament que, quan s'ha sabut de la presumpta corrupció d'un alt comandament de la policia en relació amb Son Banya hi hagi gent que s'hagi sorprés. M'ha semblat un exercici d'hipocresia social que s'afegeix a l'exercici d'hipocresia social que ha suposat i suposa el manteniment d'un santuari del narcotràfic a Son Banya - controlat per un clan mafiós - durant aprop de vint anys.

Les partides entre la màfia i la societat mai no acaben en empat: o guanya la societat o guanya la màfia i, quan guanya la màfia, un dels gols que afica sempre és la corrupció - en major o menor mesura, per suvorn o per amenaces - dels funcionaris encarregats de combatir-la. Això no és una injúria o una calumnia, com asseguren els jutges, és una constatació estadística respecte de la qual em sembla ingenu - per no dir hipòcrita - que qualcú pensi que el cas que ens ocupa hagi estat una excepció.

 Ja en parlarem 

MILEURISTES, VAJA UN PANORAMA!

grosske | 21 Novembre, 2006 17:24

Segons l'Agència Tributària, la meitat dels assalariats de Balears declaren ingressos iguals o inferiors a 1000 euros (2 vegades el Salari Mínim Interprofessional), és a dir, un sou de merda.

Declara un dirigent d'UGT al Diario de Mallorca, que es fa ressó de la notícia, que les dades no són reals perquè molts de conceptes es paguen en negre i no figuren en nòmina.

Té raó el representant de la UGT. Tenim salaris de merda però cal matisar: estan complementats per complements de merda, és a dir, en negre.

Ho he comentat a un anterior post i a d'altres sobre immigració i accidents laborals: moltíssimes empreses funcionen amb un grau d'irregularitat esgarrifant i amb un grau d'impunitat més esgarrifant encara.

La inspecció de treball ni té mitjans ni impúls polític per fer la seva feina i, en aquest ambient, els sindicats no poden tocar vorera (llevat del sector públic on sí hi ha un major respecte a les normes legals).

La resultant de tot això és precarietat, endeutament progressiu de les famílies, horaris excessius (incompatibilitat entre la vida laboral i familiar), immigració irregular i increment dels accidents de treball. Vaja un panorama!

 

SON BANYA... i 3. ENTREVISTA AMB EL GORDO

grosske | 20 Novembre, 2006 13:43

Entrevista publicada a UH 061119

 Entrevista Son Banya publicada a UH 051119 2a part

Si qualcú vol saber què passa a Son Banya ha de llegir la Ultima Hora i els treballs d'un periodista excepcional a l'hora de tenir i facilitar informació sobre el tema: Pep Matas

He vist al meu darrer post sobre el tema comentaristes que continuen perduts per les bardisses i que, evidentment, no són asidus de les col.laboracions den Pep. Els recoman una entrevista magnífica a doble plana i publicada ahir a UH. Allà el Gordo, ex-narco i malalt terminal, parla del vot captiu, dels avisos selectius abans de les famoses "redadas" i de detencions per no voler pagar proteccions. Naturalment, sempre queda el consòl de pensar que només és una invenció

Com que l'entrevista no va sortir a l'edició digital d'UH (fallo!), l'he escanejada en dos arxius corresponents a la primera i segona plana. Si entrau a aquesta adreça de la web de A.EU-EV de Palma i a aquesta entrareu a les pàgines on estan els retalls de premsa com a arxius adjunts.

LA PACA EL JUTGE DEGA I JO

grosske | 19 Novembre, 2006 18:09

El jutge degà s'ha sentit en l'obligació de protestar per les meves declracions on deia que "tenc el convenciment que hi ha gent de la judicatura en complicitat amb el narcotràfic". Avui el DM, fa una "llama la atención", amb el malestar que han creat en medis judicials les meves "frívoles" declaracions.

Els poders mafiosos sempre cerquen corrompre la policia i el poder judicial. Amb suvorns o amenaces intenten aconseguir un tracte de favor i és estadísticament improbable que ho facin sense cap tipus de resultat. I això és així perquè la simple existència d'un poder mafiós conegut, identificat, consolidat i impune és la prova mateixa que les institucions han perdut la batalla... i, en aquest ambient de derrota, a qui li pot estranyar que algúns funcionaris - malgrat que sigui amb caràcter molt minoritari -  caiguin en la tentació del propi benefici o cedeixin a la por de l'amenaça?. A aquesta obvietat estadística em referia jo amb les meves declaracions

El clan de la Paca es dedica al narcotràfic fa un munt d'anys, està identificat, té el quarter general a un poblat també perfectament identificat que es diu Son Banya, té segrestades i en règim de "protecció" (en el sentit mafiós de la paraula) aquelles famílies de Son Banya que no es dediquen al narcotràfic i que es limiten a servir-li de coartada per a l'existència del poblat  i, cada dia, especialment els caps de setmana, es munten coes de cotxes per anar a comprar droga a Son Banya com si fós el Carrefour. El clan de la Paca té xalets, pisos, quadres de cavalls i cotxes de superluxe i tenen fotos als seus prestatges on representants institucionals lliuren premis als seus cavalls quan han guanyat una carrera... davant aquesta realitat, a mí el que em sembla frívol és mirar cap a un  altra banda o pensar que el cas de l'alt comandament de la policia que està ara mateix detingut és un "succeït" del que no hem d'extreure cap tipus de conclusió.

Quan a un post anterior reclamava el desmantellament de Son Banya no és perquè sigui tan ingenu de pensar que això solucionarà el problema de les màfies o el problema del narcotràfic.   Això ens conduiria a a un altre debat molt més complexe i profund

El desmantellament de Son Banya "només" servirà per acabar amb un escandalós fenòmen de discriminació racial, amb una font permanent i escandalosa de marginació social, amb l'escàndol de criar centenars d'infants, generació rera generació, en un ambient on les lleis del poblat són les úniques que conten realment  i també servirà per acabar amb l'escandalosa existència d'un santuari del narcotràfic que, en estar tolerat per les institucions, desmoralitza els funcionaris encarregats de combatir-lo i  converteix en objecte d'escarni tot el discurs oficial sobre l'imperi de la llei  

EL BLOC A SES FONTANELLES, EL PSOE NO

grosske | 18 Novembre, 2006 17:57

 Passejada de 17 nov 2006 per ses fontanelles

Avui matí la Plataforma de Ses Fontanelles, que reclama un Parc Natural a la darrera zona humida de Palma, ha organitzat una passejada "in situ". Vos recoman la visita a la web de la Plataforma

Hi érem gent del Bloc i cantava molt l'absència del PSOE perquè no és una absència casual. EU-EV i PSM varem sol.licitar al Ple de l'Ajuntament la paralització del projecte i el PSOE es va abstenir; tampoc la Ministra de Medi Ambient ha fet allò necessari per protegir Ses Fontanelles i, durant el pacte de progrés, el PSOE també va estar enredant l'expedient de protecció  iniciat per la Conselleria de Medi Ambient. No ho dic amb ànim de polèmica; ho dic perquè és veritat i perquè estic convençut que, si hi ha canvi a Cort, aquesta és una de les coses per a les quals la força del Bloc es demostrarà més útil i necessària 

HA NASCUT EL BLOC PER MALLORCA

grosske | 17 Novembre, 2006 11:08

 Acord constitui Bloc 171106

Avui, a les 10,30 h, s'ha presentat l'  Acord Constitutiu del Bloc per Mallorca.pdf signat pel PSM-EN i A.EU-EV

El Bloc, per tant, ja té nom - Bloc per Mallorca -, té compromisos ideològics i programàtics bàsics definits i té caps de llista al Parlament i a l'Ajuntament de Palma

El protocol defineix el Bloc com un instrument al servei del nacionalisme progressista, de l'esquerra transformadora i de l'ecologisme polític, s'identifica expressament amb els valors i compromisos polítics propis d'aquests espais: autodeterminació, economia social, sostenibilitat, cohesió social, llibertats individuals, cooperació internacional, pau, serveis públics potents i de qualitat... i determina qüestions internes i organitzatives.

A destacar la participació dels independents - Progressistes pel Bloc - a tots els nivells de decisió i elaboració política i programàtica

Darrera les forces polítiques signants hi ha un 17% de l'electorat de Palma del 2003 i un 15% de l'electorat de Mallorca. Això obliga molt així que... anem per feina!

EL CLAN DE LA PACA

grosske | 16 Novembre, 2006 22:06

Avui Balears i UH publiquen un document excepcional: una llarga entrevista a la Paca, la capo del clan del mateix nom que controla el narcotràfic a Son Banya.

Diu na Paca que està retirada després de molts d'anys dedicada a "la maldad". No és cert, és clar, en un clan d'aquests no hi ha retirada possible. Simplement hi ha una part que estan en la primera línia del front i van a la presó,  n'hi ha que estan a la reserva i n'hi ha que posen el nom per blanquejar els doblers. Però el clan funciona com un sòlk home (o uina sola dona) i amb uns lligams estretíssims de solidaritat i jerarquia: aquesta és la seva força.

El clan de la Paca és l'amo de Son Banya i Son Banya és un vergonyós focus de marginació social i un santuari del narcotràfic que va inventar el franquisme i que les institucions democràtiques - per a la seva vergonya - no han sabut eliminar.

Es possible eliminar Son Banya?

Sense cap tipus de dubta sí. Es controlen 24 hores sobre 24 les entrades i, sobre tot, les sortides de droga durant un mes i els compradors deixaran d'anar-hi. Demantellat el negoci del narcotràfic, els narcotraficants desapareixeran de Son Banya i, darrera ells, les famílies que aquestes tenen "protegides" i segrestades a Son Banya perquè no s'en vagin i constitueixin la seva coartada

Es convenient eliminar Son Banya?

Hi has una llegenda urbana segons la qual la policia s'estima més tenir els narcosd "controlats" a Son Banya. Es absurd. Si Son Banya representés facilitats per a la policia, els narcos s'en anirien a un altra banda. Hi queden perquè s'hi troben bé, òbviament

Si eliminar Son Banya és possible i, a més, és convenient, perquè no es fa?. Ah! heus ací una pregunta realment interessant

Hi trobareu més dades sobre el tema clicant aquí 

NOTA: HE OBERT UN ALTRE POST SOBRE EL TEMA. UTILITZAU-HO PER INSERIR NOUS COMENTARIS

 

PROMOTORS EMPRESARIS O PROMOTORS DELINQ▄ENTS?

grosske | 15 Novembre, 2006 16:33

Avui ha sortit a Tele 5 un membre de la "Associación de Promotores Constructores de España". Han fet una jornada  un encontre o una cosa així.

La primera conclusió és que la corrupció urbanística a Espanya no és tan gran com diuen.

La segona consideració ha estat, més o manco, que, efectivament, hi ha municipis on, si no pagues, no t'aproven els projectes i, si ho denuncies, no tornen a aprovar-t'en cap, i. és clar, "nuestros asociados son empresarios, no héroes ni suicidas".

Lamentable que,de la manera més descarada, es reivindiqui com un comportament empresarial normal el que, segons el Codi Penal, és un comportament delictiu. I lamentable que el membre d'APCE s'hagi oblidat de dir que aquests suvorns van molt de pics a "lubrificar" projectes irregulars o a fer-li competència deslleial als seus col.legues més honorables

EL DESBARAT URBANISTIC DE GRANDE

grosske | 14 Novembre, 2006 16:23

Avui maí hem presentat un estudi tècnic de la proposta urbanística de Grande. El resultat és l'esperable: quan es fa urbanisme per treure duros el que surt és un pelotazo i,a més, un xurro urbanístic.

Vos adelant algunes dades:

1.- L'edificabilitat prevista per en Grande a Son Moix és VUIT VEGADES superior a la mitja dels urbanitzables actualment prevists al PGOU, és a dir, un vertader desbarat 

2.- Això vol dir que es vol crear un àre super-densa que generarà un important problema de trànsit a la zona.

3.- La concentració de sòl comercial, aprop de 50.000 m2 en alguna proposta, perjudica clarament al petit comerç tal com ja ha manifestat PIMECO

4.- Hi ha un impacte paisatgístic molt negatiu amb unes torres que modificaran el skyline de la ciutat

5.- Torres de més de 30 plantes com les proposades plantegen problemes seriosos de seguretat en cas de sinistre

6.- La proposta es surt clarament de les previsions del PGOu i del Pla Territorial, instruments que caldria modificar per permetre l'execució del projecte: urbanisme a la carta en estat pur

7.- Le propostes alternatives a Son Moix empitjoren la qüestió, bàsicament en edificabilitat, impacte paisatgístic i trànsit, a més de facilitar la infrautilització de l'estadi d Son Moix.

En definitiva, un pelotazo urbanístic (apropiació privada de les plusvalúes generades pels poders públics) i, a més, un impacte urbanístic molt negatiu per a la ciutat.

Nosaltres deim no, clarament, i ens agradaria que la resta de partits clarificassin la seva posició abans del mes de maig: la gent té dret a saber el que vota

LA FAăANA MARITIMA I EL TALANTE DEL PP A CORT

grosske | 13 Novembre, 2006 16:20

Es només una anècdota però no puc deixar de ressenyar-la perquè és molt significativa.

Avui s'ha fet un seminari organitzat per Cort sobree la façana marítima. Com a membre de l'oposició només han deixat participar com a ponent al PSOE. La resta, d'espectadors.

Marisol Fernandez, regidora d'EU-EV, ha intentat intervenir, EN EL TORN DEL PUBLIC, i na Marina Sans, regidora d'Infraestructures,  l'ha tallat i li ha dit que les seves opinions polítiques no interessaven i que, si volia, podia formular una pregunta. Ele er talante!.

Els nirvis del PP es deriven d'haver convertit la façana marítima - un projecte consensuat en un 80% a l'anterior legislatura - en un naufragi absolut on successives reformes han suposat que:

- El recinte firal ha desaparegut i no se sap on anirà a parar

- L'execució del Palau de Congressos s'ha retrassat tres anys i presenta problemes tècnics greus per dur-la endavant

-  Han desaparegut 50.000 metres2 destinats a habitatges

- El problema del trànsit està sense resoldre i pendent d'ulteriors estudis

- El projecte s'ha divorciat del Polígon de Llevant i ja no servirà com a element dinamitzador de la barriada

- Les expectatives de comptar amb una zona verda que doni continuitat al Parc de la Mar no són satisfetes

La veritat és que jo també estaria nerviós

NANDA RAMON

grosske | 11 Novembre, 2006 12:49

Nanda Ramon serà la número dos de la candidatura del Bloc a l'Ajuntament de Palma. Crec sincerament que el PSM no podia haver fet una aposta millor pel canvi polític a Palma i per l'èxit electoral del Bloc.

Nanda és una persona seriosa, capaç i, alhora, extremadament propera i simpàtica que, en el seu paper de candidata de Progressistes per les Illes Balears, es va guanyar l'afecte i el respecte de tothom

Digau-me immodest per la part que em toca però crec que el Bloc anirà a les eleccions amb una magnífica candidatura i amb una magnífica oferta programàtica.

Hem perdut massa temps concretant els detalls però esper que la setmana qui vé es signi formalment l'acord entre PSM-EN i A.EU-EV, que en aquest acord el Bloc ja tengui nom i que comencem a fer feina cap a defora de manera immediata

JOER, QUINA MARXA! 4 QUERELLES EN 3 ANYS

grosske | 10 Novembre, 2006 17:05

Publica avui el Què que Fernando Palazuelo interposarà la setmana qui vé una querella contra mí "per coaccions i persecució". Això té relació, com és lògic, amb la denuncia per delicte contra el patrimoni que EU-EV va interposar contra el Sr. Palazuelo fa pocs dies.

Això se suma a les següents querelles i denúncies:

 La del Sr. Sierra, regidor d'Urbanisme del PP,  per injúries arrel de les crítiques que li vaig fer a la premsa local per l'anomenat "cas del joc"(2006)

La de la batllessa Cirer per penjar la bandera republicana al balcó de la Plaça de Cort (2005)

La de la batllessa Cirer per acusar-la de promoure un pelotazo urbanístic a Son Espases(2004)

Sobre la querella del Sr. Sierra hi ha una sentència absolutòria que està recorreguda i les altres dues foren arxivades de manera immediata.

De tota manera, vaja una legislatura!... començ a sospitar que hi ha gent que no m'acaba d'estimar. Ara només me falta una del Sr. Vicente Grande per fer una "manita" 

LES TORRES DEN GRANDE

grosske | 09 Novembre, 2006 13:34

Avui matí ens han mostrat durant una hora i mitja un power point amb els projectes urbanístics del Reial Mallorca/Vicente Grande. L'estudi econòmic - ni més ni manco que l'estudi econòmic -no l'han duit però diuen que ens el faran arribar.

Bàsicament, són tres torres de 34, 22 i 16 plantes a Son Moix més una zona comercial i de serveis i una ampliació i millora de l'estadi. Al final tot el patrimoni immobiliari generat més els terrenys i el propi estadi (que ara són de propietat municipal) passarien a ser propietat de la Societat Anònima Esportiva Reial Mallorca.

Hi ha una segona variant amb una sola torre però que implicaria construir la resta del complexe a un altra zona Una tercera variant passa per construir-ho tot "ex novo", fins i tot l'estadi, a un altra zona  Han proposat tres: Son Brotad (a la cantonada de la Carretera Vella de Sineu i el Camí Salard), Son Rossinyol (al Coll den Rabassa, aprop de l'autopista) i Son Sardina. Els tres terrenys són propietat de Vicente Grande però diuen que un altre també els vendria bé.

Per al Mallorca és un negoci fabulós... però, què guanya la ciutat? Jo crec que perd.

Perd la propietat d'un estadi i d'uns terrenys a Son Moix o, cas de construir-se el complexe a un altre banda, es queda amb un estadi molt infrautilitzat.

Perd amb l'impacte visual de les torres Perd amb la construcció d'un complexe estranyíssim on s'apleguen equipaments esportius, una zona comercial (un altra zona comercial!), habitatges tutelats, establiments d'oci i fins i tot s'ha parlat d'una residència per a la tercera edat, de centres de dia i escoletes. Què és això, un nou model de barri?, un macropolígon de serveis habitat els vespres pels residents als habitatges tutelats i a la residència de la tercera edat? Necessitam centres de dia als barris o aïllats del teixit urbà?, necessitam els habitatges tutelats integrat en la trama urbana o enmig de polítgons de serveis?

Això és el problema de fer urbanisme com una manera de treure doblers i no per organitzar racionalment la ciutat. Aquí, a més, els doblers són per a una entitat privada i no per al conjunt dels ciutadans

PALAZUELO, PERSEGUIT PER EU-EV I PROTEGIT PER NA CIRER

grosske | 08 Novembre, 2006 12:48

Avui hem anat al jutjat de guàrdia a denunciar en Fernando Palazuelo per delicte contra el Patrimoni. Confirmam així parcialment una divertides declaracions del promotor, publicades al DM, que, a un judici recent, es considerava perseguit per "anarquistas, la izquierda radical (IU) y el movimiento vecinal"

L'any 2002 Fernando Palazuelo va comprar les Torres del Temple, una joia arquitectònica de la nostra ciutat, i va decidir fer pisos de luxe. Per això necessitava fer dues coses: obres il.legals a les Torres i treure un parell de llogaters que hi habitaven.

Per la segona qüestió ja ha estat recentment condemant per "mobbing" immobiliari; per la primera és molt probable que també li caigui el pèl perquè la mateixa sentència sobre el "mobbing" afirmava que, del sumari, es desprenia un possible delicte contra el patrimoni.

Als qui, lamentablement, no els caurà el pèl és a la Sra. Cirer i al Sr. Rodrigo de Santos, vertaders responsables d'haver tolerat aquesta malifeta. Algunes dades: Hi ha informes sobre obres il.legals al Temple dels zeladors municipals de l'Octubre del 2002, el maig del 2003 i el novembre del 2003 i també un de la policia local de setembre del 2003. EU-EV començà a denunciar el tema públicament i al Ple el novembre del 2003... què va fer l'Ajuntament?: res. Només un any i pico després, el desembre del 2004, va dictar un decret de paralització d'obres... quan el 98% de les obres ja estaven realitzades.

Avui hem denunciat al promotor perquè aixo és el que dóna de sí la llei però, realment, als qui hauriem de demanar responsabilitats és als responsables polítics del PP que, una vegada més, s'han posat en contra de la llei i a favor dels infractors

SOBRE IB3 PATROCINA GAL

grosske | 07 Novembre, 2006 17:42

He llegit aquest post de jordi bayona i els comentaris que ha suscitat i no m'en puc estar de fer algunes observacions:

 1.- El GAL ja no té res a veure amb el que fa en ZP, el govern socialista o el Partit Socialista. Només algúns dirigents passats a la reserva ens recorden aquell lamentable subproducte dels governs de Felipe González

2.- Coincideix amb en jordi bayona sobre les intencions que puguin tenir els patrocinadors de la pel.lícula

Però... i

3.- Els GAL foren un tèrbol i repugnant cas de terrorisme d'Estat i cal deixar-ho clar sempre que s'esmenti la qüestió.

Digau-me historiador però no puc donar passada a a res que pugui significar fer-li "un enjuague" a la història i desvirtuar-la per posar-la al servei de les conveniències del debat polític més actual. Els fets històrics han de formar part del debat polític - faltaria més - però sense manipulacions i amb tota la seva complexitat

 Estic segur que en bayona subscriu el que dic i que també compren que jo m'hagi quedat més tranquil deixant-ne constància

SOR SUSANNA I SALVADOR ALLENDE

grosske | 06 Novembre, 2006 16:56

Avui surt na Cirer molt contenta ella inaugurant la placa del carrer que li ha dedicat a una monja franciscana: Sor Susanna ¿Morro?

Res a dir contra aquesta monja molt probablement adornada amb tot tipus de virtuds, però no he pogut deixar d'enrecordar-me de la proposta d'EU-EV de dedicar-li un carrer de Palma a Salvador Allende. La va aprovar el Ple per unanimitat el setembre del 2003; era, com podeu veure, poc després de les eleccions i poc abans d'esclatar el pelotazo de Son Espases: un curt periode de "calma chicha" on el PP procurava tenir una mica de talante

Que l'heu vist mai el carrer Salvador Allende?.

Na Cirer està educada en l'escola den Gabriel Cañellas: "governar per als nostres". Ho simbolitza bé el non nato carrer Salvador Allenda i la inviolata Plaça del Caudillo.

Es una manera de governar que dóna rèdits però que té molts de punts febles  que es podrien aprofitar. Llàstima que n'Aina Calvo estigui tan enredada en la confecció de la seva candidatura i que el Bloc estigui tan enredat en el pas anterior: l'elecció dels caps de llista

ELECCIONS CATALANES: HOOLIGANS DE L'OPINIO

grosske | 04 Novembre, 2006 19:52

L'anàlisi de les eleccions catalanes sembla un concurs de bestieses. Comprenc que la crispació de la vida política ho contamina tot però no deixa de ser lamentable veure les primeres espases del periodisme defensant les tesis més peregrines.

Una d'elles, molt estesa i molt perillosa perquè té molta capacitat de penetració entre els ciutadans, és aquella que manté el dret natural a governar de la llista més votada. Això ja ho varem patir a Balears l'any 1999 quan es considerava el Pacte de Progrés "contra natura" (la mateixa expressió utilitzada no fa gaire per condemnar l'homosexualitat: pecat "contra natura") perquè impedia governar el PP, de bon troç la llista més votada.

Sense entrar en detalls i sense perdre's en matisos, convé recordar que hi ha sistemes polítics presidencials i sistemes polítics parlamentaris i sistemes electorals majoritaris i sistemes electorals proporcionals. Uns i altres responen a filosofies ben distintes de l'organització política. Totes dues poden ser defensables però de cap manera es poden confondre

El sistema presidencial i els sistemes electorals majoritaris responen, efectivament, a la idea del govern del més votat. Però es dóna la casualitat que el sistema de la Constitució espanyola i el dels Estatuts d'Autonomia és l'altre - el parlamentari i proporcional -, un sistema molt més sensible a la pluralitat realment existent al sí de la societat, en la meva opinió, i que fa dependre la capacitat de governar exclussivament  de la capacitat de conformar majories parlamentàries suficients.

Per tant, quan es diu que Mas està més legitimat per governar perquè ha tret més vots es pixa fora de test i quan es diu que un govern d'esquerres està més legitimat perquè l'electorat ha votat majoritàriament opcions d'esquerra es fa una observació molt assenyada i molt d'acord amb un sistema constitucional que algún només defensen,segons sembla, quan convé als seus interessos partidistes

CIUTADANS. PARTIDO DE LA CIUDADANIA

grosske | 03 Novembre, 2006 17:05

Es diu que Ciutadans és l'element més novedós de les passades eleccions i jo faré un pronòstic: Ciutadans, al manco en la seva actual formulació, és flor d'una legislatura.

Ciutadans ha barrejat dos components: renovació de la vida política i antinacionalisme.

El primer està ple de potencialitats en general i, sobre tot, a Catalunya i ara: molts d'indicadors (abstenció, vot en blanc, vot nul, vot a partits testimonials) indiquen que molts de ciutadans estan descontents amb el joc polític protagonitzat pels grans partits parlamentaris

El segon, preten recollir tots els recels que desperta la crisi del model d'Estat espanyol conegut fins ara i el que el PP anomena "la deriva nacionalista".

Tot plegat, un 3%. A Balears, un 3% et converteix en un merda sense representació parlamentària i et fa objecte de 5 minuts de comentari a les tertúlies del dia després. A Catalunya, un 3% et dóna tres diputats i et converteix en l'equip "revelació". Són trucs de màgia de les lleis electorals que ens haurien de fer meditar.

No sé si el meu pronòstic s'acomplirà però jo crec que aquí hi ha tres motius profunds de reflexió:

- La llunyania flagrant entre els partits, els seus discursos i la seva manera de fer respecte a la realitat quotidiana dels ciutadans i ciutadanes.

- La deriva del nostre sistema polític cap als paràmetres nordamericans: baixa participació i escasa diferenciació de les ofertes polítiques  

CATALUNYA: LLUM VERDA AL CATALANISME D'ESQUERRES

grosske | 01 Novembre, 2006 22:40

Avui mé n'aniré content a dormir per una raó molt simple: perquè els electors i les electores de Catalunya han donat llum verda a la continuitat d'un govern catalanista i d'esquerres.

Les dues alternatives possibles - l'acord PSC/CiU i l'acord CiU/ERC - em semblen molt improbables.

L'acord amb CiU és temptador per al PSOE i ZP però ho és menys per al PSC perquè sap que això no és el que vol el seu electorat; l'acord CiU/ERC seria una pirueta d'altísssim risc tant per un com per l'altre.

A partir d'aquí, un parell de qüestions a ressenyar:

1.- Una participació a la baixa que és un nou toc d'atenció i que respon al rebuig davant uns comportaments polítics que es desenvolupen en claus incomprensibles per als ciutadans i ciutadanes

1.- Que ERC i PP devallen però menys del que estava pronosticat 

2.- Que ICV-EUiA, la única força del primitiu tripartit que ha apostat clarament pel propi tripartit i que també ha volgut projectar una imatge de seriositat i coherència coneix un increment realment espectacular

3.- Que el PSC davalla de manera significativa en benefici d'ICV-EUiA i, probablement, de Ciutadans.

4.- Que CiU continúa sent la força més votada i puja en suport electoral però menys del que estava previst (l'increment no arriba a un 1%)

5.- Que Ciutadans és un fenòmen de dimensions reduïdes i que no cal magnificar però de cap manera menyspreable.

 Nota final: Per arribar allò on molt segurament s'arribarà més d'un estarà temptat de fer una mica de show; esper que s'enrecordin del nivell d'abstenció i que no se passin

 

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS